Neeb, Morten

Annonse


Tele2 raser mot Telenor

Neeb, Morten

– Våre kunder får ikke fast forvalg i den takt som er avtalt. Telenor trenerer, forsinker og motarbeider denne avtalen, sier Morten Neeb til Dagens Næringsliv.

Sen overføring
Tele2 mener å kunne vise til flere hundre kunder som per 10. mai hadde bestilt fast forvalg, men som ennå ikke er overført fra Telenor til Tele2.

Ordningen med fast forvalg gjør at kundene slipper å ringe fire ekstra sifre når de vil ringe med andre operatører enn Telenor.

Annonse


Innrømmer
Telenor på sin side innrømmer at det går for sent å overføre fast forvalg-kunder. Men salgsdirektør Vegard Gjerde i Telenor Nett skylder på IT-problemer.

– Det er ikke snakk om å trenere, men vi har problemer med et datasystem som vi er helt avhengige av for å få folk over på fast forvalg. Kundene må derfor behandles manuelt, sier Gjerde til Dagens Næringsliv.

Tap for Tele2
– Telenor skylder på tekniske problemer, men det kan vi ikke godta. Vi utsettes for store økonomiske tap på grunn av de problemene Telenor utsetter Tele2 for, sier Neeb.

Avtalen var at det skulle ta fem dager fra en Tele2-kunde ba om fast forvalg til tjenesten var i drift.

Annonse