Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Kjempetabbe av Telenor

TELEGRAM: Telenor må ettergi millionbeløp på grunn av en faktureringstabbe. Men bare dersom flere tusen abonnenter, som er rammet, protesterer på ekstrakravet.

deskill.

Informasjonssjef i Telenor, Knut Sollid, bekrefter overfor Bladet Tromsø at totalt 3.400 abonnenter over hele landet er avkrevd større eller mindre beløp som følge av en feil i selskapets registrering av samtaler.

1,5 million
Totalt beløper dette seg til vel 1,5 million kroner.

Bladet Tromsø ble oppmerksom på teletabben etter at en leser kontaktet dem. Vedkommende ble i siste regning avkrevd knappe 640 kroner ekstra – et beløp som ikke tidligere er fakturert.

Ikke registrert
– I ettertid har vi avklart at hele eller deler av samtaler hos et betydelig antall abonnenter ikke ble registrert hos oss i perioden august til desember i fjor, sier Sollid til Bladet Tromsø.

– Da feilen ble oppdaget fikk fakturaavdelingen i Kristiansand melding om de abonnentene som var involvert. Dermed ble vårt tilgodehavende registrert på hver enkelt og avkrevd.

Innrømmer feil
– I ettertid innrømmer vi at det aldri skulle vært gjort. Feilen var i utgangspunktet vårt problem og skulle ikke ramme 3.400 abonnenter slik som er tilfelle i dag.

Sollid understreker at de kundene som har fått krav om en ekstra innbetaling, vil ved å kontakte Kundeservice 140 få ettergitt summen. Da vil ny faktura bli tilsendt, melder Bladet Tromsø.

Stikkord: Mobil