Hopp til navigasjon Hopp til innhold

SOL er kongen på nettet

OSLO: Til tross for at SOL har fått mange av Schibsted-aksjonærene til å se rødt, som følge av store driftstap, vurderes den noe slankere utgaven som mer verdt enn før omstillingen.

SOL Scandinavia Online

Selv om mange direktører fikk sparken og staben er halvert, har ikke antall brukere falt. Tvert imot fortsetter SOLs popularitet å øke og portalen har nå nesten en halv million ukentlige surfere.

Snart overskudd?
Selskapet har nå funnet sin form ved å hente innhold fra egne og andre medier, isteden for å lage alt selv – dårligere og dyrere.

Med veksten i annonsemarkedet, vil vi ikke utelukke at selskapet kan levere sin første måned med overskudd på slutten av året.

Nordisk potensiale
De fleste finansanalytikere er enig om at verdien på selskapet er høyere i dag enn før nedskjæringene begynte.

– SOL har et solid potensiale i Norden i motsetning til Nettavisen og andre nisjeaktører. Verdien er minst 10 ganger større (1 milliard red.anm), sier en finansanalytiker til ITavisen.

Tar man i betraktning den enorme verdistigningen, blir de tapte millionene på driftssiden nesten for smuler å regne. Så kanskje aksjonærene til slutt vil takke konsernsjef Kjell Aamot for å ha ledet an webkampen.