Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Hotel Cæsar – en websuksess

OSLO: Tusenvis av unge surfere bruker nettet til å følge med på den populære såpeoperaen til TV2, Hotel Cæsar. Nå har TV-selskapet ambisjoner om å bli en tungvekter på web.

TV2

Selv om TV2 kom sent i gang med sin websatsing er de nå i ferd med å overføre sin suksess fra TV-skjermen til Internett.

Hotellslager
Hotel Cæsar har blitt en slager i de tusen TV-stuer, spesielt blant unge TV-tittere. Nå viser det seg at det er stadig flere som også følger serien på nett. Folk som går glipp av en episode, kan se den på nettet når de vil.

– Da vi lanserte tjenesten var det kun noen hundre som prøvde den. Siden åpningen har interessen økt jevnt. Ved juletider passerte vi 1000, og er nå er vi oppe i 2000 surfere per dag, sier redaktør for TV2 Internett Ivar Steen-Johnsen til ITavisen.

– Nettet skaper utrolige muligheter. I tradisjonell kringkasting er programmet tapt så fort det er sendt, men med Internett, kan programmer foreviges og redigeres til ethvert behov, sier han.

Vil vokse
Seermassen på TV2 har vokst fra 109.000 til 151.000 i løpet av siste kvartal. Til tross for at det er en imponerende vekst, er det fortsatt et stykke igjen til det er på samme nivå som antall TV-seere.

– Vi er den tjenesten som vokser fortest og vi har ambisjoner å bli blant de største, sier Steen-Johnsen.

SMS og Tekst-TV
Internett-tjenesten består av Net2Interaktiv som har cirka 40 ansatte og nyhetstjenesten Nyss med 15 ansatte.

I tillegg til å drive nettstedet, er de også ansvarlige for SMS-tjenester og Tekst-TV.