Hopp til navigasjon Hopp til innhold

K-Nett er full av feil

TELEGRAM: Kreditkassens Internett-tjeneste for aksjehandel, K-Nett, virker ikke som den skal. Mange investorer krever pengene tilbake, og programvareselskapet Provida tar selvkritikk.

Rasende forbrukere forteller at aksjekurser ikke blir oppdatert, handler blir ikke registrert og at flere handler blir liggende i loggboken helt til de blir forkastet, melder Dagens Næringsliv.

Fortvilte kunder
Fortvilte kunder sier man ikke vet hva man har kjøpt og solgt. Disse brukerne har latt deres sinne få fritt utløp på et diskusjonsforum på SOLs hjemmeside de siste dagene.

– Det er klart vi kan miste kunder på dette, men alle som har vært borti EDB vet at slikt kan skje. Her er det en leverandør som ikke har levert det den skulle, sier Kaj Endresen, leder av K-Netts aksjehandel.

For dårlig jobb
De ansvarlige hos programvareselskapet Provida innrømmer at Provida i samarbeid med Oracle har gjort en for dårlig jobb i forkant.

– Grensesnittet var ikke godt nok testet på forhånd, sier Per Øyvind Frogner hos Provida. Han leder Meglersystemer-divisjonen hos Provida.