Hopp til navigasjon Hopp til innhold

I strupen på DoubleClick

OSLO: «24/7 Media Europe» annonserer oppstart av fire avdelinger i Norden. Ex. SOLsjef Stein Georg Lillemoen (bildet) er ansatt som direktør for Norden.

Lillemoen, Stein Georg
Stadig flere aktører melder seg i kampen om det voksende annonsemarkedet. Enda en ny ex-SOLsjef starter egen internett-business.

Utfordrer ex-kollega
Jan Grønbech, tidligere annonsesjef i SOL og som startet DoubleClick Norway i fjor, blir en tøff konkurrent.

Grønbech, som har verdens største annonsenettverk i ryggen, har allerede ansatte flere erfarne selgere fra SOL/Schibsted-systemet, og har således et solid forsprang.

Markedsverdien til DoubleClick-konsernet er på 10 milliarder kroner – tre ganger større enn verdien til «24/7».

Bygger opp
Media Europes datterselskap – Media Norden vil sortere med 24/7 Media Norge, 24/7 Media Sverige, 24/7 Media Danmark and 24/7 Media Suomi. Kontorer i Norge og Sverige er allerede på plass, mens København og Helsinki er underveis. I løpet av sommeren skal 15 personer være ansatt.

Selskapet fungerer på samme måte som DoubleClick, NetAd og WebAd. Forretningsideen bygger på å selge annonser for andre nettsteder. Ved hjelp av avanserte styringssystemer som Dart, NetGravity og lignende, kan de tilby annonsører svært målrettet annonsedekning.

– Vårt mål er å bli det ledende annonse-nettverket på Internett. Vi vil tilby totalløsninger for nordiske og globale annonsører, sier Stein Georg Lillemoen.