Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Menn best på juleshopping

TELEGRAM: Menn var best på juleshopping i 1998! I det minste når det gjaldt handel over Internett og nærmere bestemt ved kjøp av plater og videoer.

Julenett

Det er en overvekt av menn som handler på Internett. Ikke overraskende er de fleste i aldersgruppen 16 til 39 år. Hovedandelen av de handlende menn er mellom 20 og 29. Dette skriver Boxman i en pressemelding.

Nordmenn blant de mest aktive
30.000 personer kjøpte musikk og video hos Boxman, og nettbutikken hevder at dette gjør nordmenn til noen av de mest aktive internettbrukerne i Europa.

Sett i forhold til innbyggertallet handler nordmenn ti prosent mer enn finnene og hele 35 prosent mer enn danskene. Men svenskene er allikevel bedre enn oss.

Ingen distriksforskjeller
Bruken av nettet jevner også ut forskjellene mellom by og bygd om vi skal tro pressemeldingen fra Boxman. Internett gir folk like muligheter til å handle billig over hele landet.