panasonicg600.gif

Annonse


Mobilbransjen slaktes

panasonicg600.gifForholdene er undersøkte hos 40 forhandlere, og resultatene er bør være urovekkende for både mobiloperatører og forhandlere, melder Dagens Næringsliv.

Like dårlige
– Kvaliteten på veiledningen kundene får i butikkene er elendig. Butikkene skiller seg heller ikke. Alle er like dårlige, sier prosjektleder Hilde Rannestad i Dialogue Marketing Support.

Hun viser til at flere av mobiltelefonselgerne ikke visste forskjellen mellom produsentene Ericsson, Panasonic og Nokia, og at mange ikke kunne tekstmeldingsfunksjonen.

Glemmer gode kunder
Og samtidig ser det ut til at mobiloperatørene glemmer sine gode kunder. Prosjektlederen viser til at det er billigere å bytte abonnement enn å fortsette som lojal kunde.

I følge Dagens Næringsliv tar både NetCom og Telenor Mobil rapporten alvorlig.

Noe for pølseselgere?
Hennes danske partner John W. Strand i Strand Consult hevder at personer som står bak en pølsebod kan gjøre en like god jobb. Han spår spesialforhandlerne en dyster framtid.

Men rapporten sier intet om kundeservicen hos kiosker og matvarekjeder som har forsøkt å selge mobiltelefoner, abonnement, tekstmeldinger…

Annonse