Nokia har i lengre tid pådratt seg mange sinte kunder, etter at selskapet ikke har villet utbedre reklamasjoner på batterifeil.
Telefon – ikke batteri
I henhold til kjøpsloven utbedrer Nokia feil på selve telefonen i 12 måneder. Men får du problemer med batteriet, tar ikke produsenten ansvar i mer enn 3 måneder. Nokias argeste konkurrent – Ericsson – har lenge operert med 12 måneder garanti også for batteriet.
Etter utallige klager fra kunder, har leverandørene sett seg lei av Nokias garantipolitikk.
I et felles brev fra NORDIALOG, Mobildata, COMMIT, Telering, Mobilpartner – krever kjedene umiddelbare tiltak fra den finske mobilgiganten.
– Arroganse
Partene vil ikke lenger akseptere hva de omtaler som “arroganse” i brevet til Nokia angående garantispørsmål. Det understrekes at kjedene vurderer tiltak mot Nokia som sentral produsent/leverandør, hvis ikke Nokia gir “konkrete og godt begrunnede svar” på følgende spørsmål:
Ingen i Nokia var i formiddag tilgjengelig for kommentar.
Annonse