Annonse


SOL selger Neo

Neo Interaktiv, som med sine 25 ansatte forventer en omsetning på 18 millioner, vil fra neste år rapportere til svenske ICON media lab. Avtalen avhenger godkjenning i respektive generalforsamlinger.

Overskudd krever fokus
Schibsted, eier av Scandinavia Online, har brent hundrevis av millioner på sitt internetteventyr, og har innsett at de satset for bredt. Konserndirektør Sverre Munck, stiller beinharde krav.

Selskapet skal levere overskudd i år 2000, og prosjekter som ikke leverer lønnsomhet innen 2-3 år har ikke livets rett, selv ikke i cyberspace.

Positiv Publisher
Nyansatt Publisher Kristin Skogen Lund hevder at salget er fornuftig for alle parter.

Annonse


– Neo Interaktiv har åpenbare kvaliteter som vil bli bedre ivaretatt av en eier med sterkere fokus på rådgivings- og produksjonsområdet, sier hun.

Ironisk nok kvitter SOL seg med Neo Interaktiv, som er en av SOLs få prosjekter som hittil har levert overskudd. Kjøpesummen er ennå ikke offentliggjort.

Annonse