Annonse


Stopper hets mot NetCom & Rimi

Kampen om mobilkundene blir stadig tøffere. Den 15 desember tok gode gamle Telenor i bruk nye midler for å sjikanere konkurrentene.

Kampanje til besvær
Telenor som ble tatt på senga av NetComs sjokksalg via Rimi-filialer, gledet seg tydeligvis ikke på konkurrentens vegne.

I en annonse fra MobilPartner – et selskap eid av Telenor – i VG den 15.november, skrev de følgende.

Annonse


“Motstridig, uvennlig og tverr ? – Rimi Diga. Ettersom det sikkert ikke er så mange som vil snakke med deg, kan du nøye deg med denne. Den er mobil og du kan få den på Rimi.”

I samme annonse reklamerer selskapet for en Bosch-telefon for deg som er “innstilt på å yte litt ekstra.”

Gjør ikke Norge billigere
Etter at ITavisen omtalte saken, har MobilPartner redigert annonsen en smule.I gårsdagens utgave av Aftenposten, kan vi lese følgende i deres reklame.

Under tittelen “Motstridig uvennlig og tverr?” står det nå kun:

“Her hadde vi tidligere et forslag, men det er dessverre utsolgt.”

Nå nevnes intet om verken Rimi eller Philips Diga. Bildet av den omstridte mobilen er også fjernet.

Fikk kritikk
Salssjef i Mobilpartner Wenche Andresen var innrømmer at selskapet fikk kritikk fra flere hold.

– Etter en henvendelse fra Hakon-gruppen (Eier av Rimi red.anm), tok vi en diskusjon på huset. Vi har nå løst saken i minnelighet, sier hun.

Telenor bekrefter stopp
Informasjonssjef i Telenor Mobil Ole Tom Nomeland bekrefter at hetsen mot Rimi og NetCom er fjernet fra annonsen.

Han bedyrer imidlertid at Telenor ikke har blandet seg opp i denne saken, og at rett adresse for slike spørsmål er MobilPartner.

Øvrige aksjonærer i Mobil Partner er Morten Wise og Knut Meek, som eier 35 prosent hver.

Annonse