I August da NetCom lanserte kontantkort med SMS, ble det sendt cirka 5.000 meldinger i løpet av den første dagen. Dette ble oppfattet som oppsiktsvekkende mye. I dag har tallet passerte 1 million totalt.
Telenor registrerer omtrent dobbelt så mange meldinger som NetCom, noe som står i forhold til kundemassen.
Banken lokker
Utvalget av informasjonstjenester vokser raskt. I begynnelsen begrenset GSM-info seg til børs- og nyhetsmeldinger, men nå har markedet endret seg. Ivrige mobilbrukere anvender mobilen som betalingsterminal og sjekker gjerne føret i alpinbakken elektronisk. Og nå lokker Telenor kundene med banktjenester via SMS.
Annonse
– Dette kan fungere som et godt supplement til kontofon, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth Hegg Gjølme i Telenor Mobil/Privat.
Sjekk bakken
NetCom registrerer god respons på sitt tilbud om GSM-info for landets slalåmbakker.
– Vi har truffet en kundegruppe midt i hjertet. Folk med mobiltelefon har ofte et høyt aktivitetsnivå, og SMS-brukerne er en kraftig eksponent for dette, sier informasjonssjef Guri Wormdahl i NetCom.
SMS er status
Det er stor forskjell mellom aldersgruppene. Tenåringer sender mange ganger flere meldinger enn foreldregenerasjonen. Noen brukere registrer flere hundre meldinger daglig.
I enkelte ungdomsmiljøer er det faktisk status å motta flest mulig meldinger.
Annonse