Torsdag kveld presenterte Schibsteds, og SOLs, ledelse planene for “nye” SOL. Mottoet ser ut til å være at mindre skal gi mer. Nå skal nettstedet rendyrkes som portal, men både nytt utseendet og nytt innhold – der søketjenesten Kvasir får en sentral rolle.
Gode hjelpere
Nå er partnere som skal sørge for at SOL skal får innhold. Ansvarlig redaktør Niels Røine vil at nettstedet skal bli mer en rendyrket portal. Med det mener han at SOL skal være en veiviser på Internett, et oppholdssted og et utgangspunkt for norske surfere.
– De redaksjonelle ressursene i SOL skal konsentrere seg om å lage en så dynamisk og interessant tjeneste som mulig, sier Røine.
Partnerne
Følgende mediabedrifter skal levere innhold: VG, Aftenposten, Dine Penger, NTB, ScanFoto, Digi, Din Side og SOL Børs.
SOL fører for tiden drøftinger med flere aktører. Partnergrupperingen skal være konsolidert innen 1. april neste år.
Niels Røine avviste på møtet at det kun vil være selskaper eid av Schibsted som får partnerstatus.
Konsolidering
Staben er i løpet av høsten redusert fra 87 til 47. Nå er tiden imidlertid inne for konsolidering, opplyser Røine til ITavisen.
Men har dere mistet for mange verdifulle medarbeidere og kompetanse som følge av denne mannskapsreduksjonen?
– Nei. Vi har fortsatt spisskompetanse som ingen andre nettsteder i Norge kan måle seg med, sier Røine.
Nyheter
SOL satser ikke bare på redaksjonelt innhold, men og på blant annet bruk av dynamiske- og multidmediale annonser. Den nye tjenesten SOL Nettmarked skal gjøre det lettere for brukerne å handle varer billig og enkelt.
For flere av de 4.000 merkevarene som blir gjort tilgjengelig via SOL Nettmarked kommer med prisgaranti: Finner du dem billigere andre plasser, får du overskytende beløp betalt tilbake.
Annonse