Annonse


Forstå nettstedet ditt

– Nocom har manglet “biten” som måler nytten av Internett-virksomhet. Det har vi nå fått som et produktilbud ovenfor våre kunder med net.genesis og deres net.analysis, sier adm. direktør Trygve Solem i Nocom Norge AS.

Utvider e-handel
Det amerikanske selskapet net.genesis har utvidet begrepet elektronisk handel til også å omfatte bygging av kunderelasjoner, merkevare og måling av kundetilfredshet.

International salgsdirektør David George i net.genesis hevder, med net.analysis, å ha bransjens mest avanserte løsning for å analysere hvordan kunder bruker Internett-sidene. Selv kaller de det sporing av din elektroniske handel.

Web-analyser
Net.analysis er kort og godt et avansert analyseverktøy som blant annet gir deg svar på:

Annonse


  • Hvor mange av dine websider leser hver bruker?
  • Hvor lenge er hver bruker tilkoblet ditt nettsted?
  • Hvilke “nøkkelord” er det som skaffer trafikk til ditt nettsted?

    Verktøyet tilbyr 150 rapportvarianter, som kan publiseres på den innebygde intranettserveren. Rapporter kan hentes ut ved hjelp av en vanlig nettleser som Netscape, Explorer, Opera og lignende.

    Flere ledd
    Net.analysis støtter de tre plattformene: Windows NT, Solaris og AIX. NT-versjonen koster hele 7.500 dollar (eller 56.400 kroner) per webserver. Unix-versjon koster tilsvarende 9.000 dollar (67.700 kroner). Denne prisen inkluderer et to dagers innføringskurs.

    Nocom opplyser at de ser løsningen som veldig aktuell for Internett-leverandører (webhotell o.l.), som da kan tilby analysetjenester for sine kunder.

    Gode kunder
    Net.genesis ble stiftet i 1996 og springer ut av miljøet rundt MIT (Massachusetts Institute of Technology). Selskapet har sterke strategiske partnere som blant annet Netscape, Sun, IBM og Informix.

    Samtidig står det respekt av listen over nøkkelkunder, som blant annet er Apple Europa, BBC News, Bay Networks, Compuserve Europe og Siemens.

    Annonse