Gustavsson, Kenneth ny

Annonse


Nå kan du surfe billigere

Gustavsson, Kenneth ny

Tele2 blir den første teleoperatøren i Norge som reduserer prisene på lokaltakst til Internett. Selskapets pris går ned med 50 prosent i en kampanjeperiode i desember. Fra 1. januar blir den permanente prisforskjellen mellom Telenor og Tele2 på 24 prosent.

Gave på nyåret
24 øre minuttet på dagtid og 13 øre minuttet på kveldstid. Dette er de nye prisene som Tele2 kommer til å kjøre med fra 1. januar neste år.

I tillegg kan storbrukere av Internett får ytterligere 20 prosent avslag hvis de tegner det Tele2 kaller et “surferabatt-abonnement” til 10 kroner måneden.

Annonse




Ja takk, begge deler…
– Internasjonalt ser man at konkurransen i Internett-markedet hardner til og at man derfor får en rekke forskjellige prisplaner for forskjellige brukergrupper, sa markedssjef Haakon Klæbo Tele2 da tilbudet ble lansert tirsdag formiddag.

– Det kan være tilbud om lavere eller ingen abonnementsavgift – eller høy abonnementsavgift og lav innringningskostnad. For øyeblikket har Tele2, i vår kamp mot Telenor, valgt begge disse strategiene samtidig: Vår abonnementspris på 695 kroner årlig er lavere enn Telenors 126 kroner i måneden. Samtidig tilbyr vi nå lavere pris på oppkoblingen til Internett for privatbrukerne.

Målet er selvfølgelig å ta flest mulig av de nye kundene i desember måned, samtidig som vi også ønsker at flest mulig av Telenors og Telias kunder skal flytte til Tele2.

Skal stjele fra Nextel
Det er ikke tilfeldig at Tele2 velger å gå ut med dette tilbudet akkurat i juletiden.

Årsaken er at under julesalget i fjor ble det solgt mange PC-er hvor prisen var kunstig lav fordi de ble solgt med Telenor Nextel-abonnement med ett års bindingstid. Mange av disse abonnentene blir fristilt i nærmeste fremtid. Da ønsker Tele2 å gi dem et rimeligere tilbud.

20.000 nye
– Dessuten kommer alle Internett-kundene til å bli tilbudt Tele2 telefonabonnement, som gir lavere takst på internasjonal telefoni og fjerntakst, sier Klæbo.

Selskapet regner med å få 15.000 – 20.000 nye Internett-abonnenter i løpet av julekampanjen i desember.

Over 100 millioner
– Hvis alle Tele2s Internett-abonnenter skifter til den nye ordningen vil det kunne bety en økning i selskapets omsetning med 100-130 millioner kroner i 1999, sier administrerende direktør Kenneth Gustafsson.

Dette er i tilfelle en fordobling av omsetningen i 1998, selv om samtrafikkavtalene innebærer at en ikke ubetydelig del av denne summen skal tilbakeføres til Telenor.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse