Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Meld problemer på nettet

TELEGRAM: Trykk på send og problemet er ute av dine hender. Slik er det i Danmark om du har problemer med telefonlinjen.

Danmark kan man nemlig melde feil på telelinjen via Internett. En undersøkelse har vist at mange ønsker å melde feil elektronisk.

Letter og raskere
De fleste har enten mer enn en telelinje hjemme eller de har tilgang til Internett på jobben. Og når de har trykket på send er problemet sendt videre.

– Vi regner med at mange av de som vil fortelle oss om feil velger å bruke den elektroniske muligheten. Det er lett, og man unngår køer som det ofte blir om man ringer feilmeldingen, sier servicesentersjef Ove Ernst fra Installasjon & Service.

Bare tre timer
Danske kunder som melder om feilene elektronisk blir for øvrig kontaktet i løpet av tre timer.

Når disse timene har gått er muligens feilen allerede rettet opp. Hvis ikke kan man avtale et tidspunkt da elektrikeren skal komme å fikse problemet.