Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Tusener spart på nettavtaler

TELEGRAM: Enkelte norske bedrifter har allerede spart over 150.000 kroner i året på å bli medlem av verdens første innkjøpskjede på Internett.

«Verdensnyheten» MassMarket skal nemlig på vegne av medlemsbedriftene forhandle frem gunstig avtaler på eksempelvis strøm, drivstoff og telefon med store leverandører, melder avisen Tromsø.

Genialt og enkelt
– Gjennom prøveperioden har vi sett at enkelte bedrifter har spart langt over 150.000 kroner i året på å bruke oss, sier Espen Johansen, som er hovedaksjonær i selskapet.

Og konseptet er like enkelt som det er genialt: Ved å logge seg inn på nettet kan norske medlemsbedrifter kjøpe billigere tjenester enn de ville fått om de hadde forhandlet avtalene selv.

Magiske ord
I dag har MassMarket allerede avtaler med Statoil, Telenor Mobil, Troms Kraft og Telia Norge.

De magiske stikkordene for ideen bak konseptet er å samle volum, forenkle distribusjonen, standardisere produkter og tenke kjedefellesskap.