Annonse


Rimi-telefonen er her

Dette er tilbudet som kommer fra NetCom og Hakon-gruppen i dag – mandag. Målet er å skape ny omsetning hos Rimi og ny distribusjon for NetCom.

Nye markeder
Det er en enkel Philips-telefon som nå legges ut til salg blant bleier og Tex Mex-mat, men den vil nok dekke behovet til det markedet NetCom ønsker å nå:

– Vi satser på de kundene som aldri ville gå til faghandelen for å kjøpe seg mobiltelefon, men som gjerne kan ta i mot tilbudet her, sier informasjonsdirektør Per Bjørkum i Telenor Mobil til ITavisen.

– Først og fremst snakker vi om kvinner, og om unge brukere, som er to segmenter hvor mobilpenetrasjonen fremdeles står lang tilbake.

Annonse


Ett års bindingstid
Telefonene som blir solgt hos Rimi, kommer med ett års bindingstid til NetCom kontantkort. Det vil altså ikke være mulig å kjøpe en telefon på Rimi i dag og ta den i bruk som Telenor Mobil-telefon i morgen.

For øvrig er det ingen bindinger, og etter ett år er det fritt frem å endre abonnement. Rimi vil også selge kontantkort og påfyllingskort for NetCom.

Flere avtaler
NetCom har i tillegg til avtalen med Rimi ingått liknende avtaler med kjedene Hydro Texaco og Narvesen, og med militæret.

Dette vil etter nyttår bety at NetCom har 1688 aktive distribusjonssteder for kontantkort og påfyllingskort.

Hemmelighetsfull
Per Bjørkum vil for øvrig ikke fortelle hvor mange telefoner det er snakk om å selge gjennom Rimi-butikkene.

Etter det ITavisen erfarer, dreier det seg i første omgang om cirka 10.000 telefoner i de 508 butikkene.

Annonse