Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Gratis e-post svikter

OSLO: Over 70.000 nordmenn har tatt i bruk Telenor Nextels gratis e-posttjeneste. Brukere har klaget over treg nedlastingstid og tjenerfeil. Nå lover informasjonsdirektør Arne Cartridge (bildet) bedring.

Cartridge, Arne
I mars lanserte Telenor Nextel «nyheten» «Gratis epost til folket». En tjeneste som for øvrig i flere år har vært tilgjengelig via Hotmail. Ulempen med Hotmail har vært lang nedlastningstid grunnet grafisk grensesnitt med animerte reklame.

Telenor burde, med tjenere i Norge og ingen reklame på tjenesten, hatt alle muligheter for å lage en god og funksjonell tjeneste.

Treg tjeneste
Lenge har brukerne klaget over treg nedlastingstid og serverfeil. Som regel tar det mange minutter å få åpnet den første e-postmelding – hvis tjeneren fungere i det hele tatt.

– Den fungerte bra i begynnelsen. Men kombinasjonen av den kraftige trafikken og programvaren, gjør at den ikke er optimal lenger, sier . informasjonsdirektør Arne Cartridge i Telenor Nextel.

Mange brukere
Men nordmenn liker uansett gratis tjenester. Brukere stormet til Telenor Nextel sin hjemmeside og i løpet av den første måneden var mer enn 10.000 surfere registrert med brukernavn og passord.

Dette var i overkant av hva Nextel hadde regnet med. Informasjonsdirektøren opplyser til ITavisen at de i dag har over 70.000 brukere.

Bot og bedring
Cartridge er enig i at Nextel ikke burde være tregere enn Hotmail og forteller at de jobber med å utvikle ny og bedre programvare som kan gjøre tjenesten mer funksjonell.

– Tjenesten skal være klar før nyttår, lover han.

Relevante lenker:

  • www.hotmail.com
  • www.nextel.no/kundesenter/efa/