Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor Mobil villedet

TELEGRAM: Forbrukerombudet hevder at Telenor Mobil og adm. direktør Stig Herbern (bildet) har villedet kontantkortkundene. Markedsføringen av gratis tekstmeldinger var i strid med loven.

Herbern, Stig ny1

Tidligere har Telenor Mobil lansert muligheten å sende gratis tekstmeldinger fra mobiltelefoner med såkalt kontantkort. Men da tjenesten nettkapasiteten ble sprengt med 20 millioner meldinger på én uke, stengte mobiloperatøren tjenesten for å relansere den 20. november som en betalingstjeneste, melder Aftenposten.

Villedet kundene
Forbrukerombudet mener dermed at Telenor Mobil har villedet kundene, siden tjenesten ikke forblir gratis ut året. Når tjenesten relanseres må nemlig kundene betale 1,50 kroner per melding.

Telenor Mobil på sin side har bestemt seg for å tilby de misfornøyde kundene en kompensasjon. De skal nå kunne ringe gratis for 150 kroner, og foreløpig har 10.000 av kontantkortkundene takket ja til dette tilbudet.

Stikkord: Mobil