Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nextel og NMS e-handler

OSLO: Telenor Nextel og New Media Science har etablert et strategisk samarbeid. Blant annet skal de to utvikle og drive webløsninger sammen. Elektronisk handel er drivkraften.

Bakgrunnen for at de to nå velger å gjøre noe sammen, er at markedet for webtjenester og elektronisk handel ventes å ta av i løpet av noen måneder.

Forventninger
Det forventes at 60 prosent av norske bedrifter vil bestille varer og tjenester via Internett i 1999, og dette vil Telenor Nextel og New Media Science være med på.

– Vi har store forventninger til avtalen med New Media Science, som er den første i vårt nye web-partner program hvor vi tilrettelegger våre driftsløsninger for bedrifter som jobber med design og tilrettelegging for web, forteller markedsdirektør Pål Normann Johansen i Telenor Nextel i en pressemelding.

Teknisk og marked
Selskapet skal samarbeide både teknisk og markedsmessig, og tanken er å bli en markedsleder i Norge. Ett av de viktigste områdene for de to selskapene er elektronisk handel. For selv om mange mener at presentasjon og markedsføring som det viktigste på web, så er det mange som tror at 1999 blir gjennombruddet for elektronisk handel.

Samarbeidet mellom de to viser at utviklingen går i retning av færre aktører i markedet.