Annonse


Rimi vil ikke ha nettfiasko

Hakon-gruppen, som blant annet har matvarekjeden Rimi, lar seg ikke skremme av hovedkonkurrenten Remas mislykkede satsing på Internett, melder Dagens Næringsliv.

Forsiktige
– Vi har lagt oss på et forsiktig investeringsnivå og bygd opp tjenesten over lengre tid, sier markedssjef Gro Myking i Hakon.

Som hos Rema, skal Hakon Rett Hjem gi folk muligheten til å bestille matvarer hjemmefra per telefon, faks og Internett.

Dyrere mat
Men maten blir dyrere enn i butikken, for å få økonomi i prosjektet.

Annonse


– Det innebærer høyere priser og mer vekt på ferskvare, sier Hakons markedssjef.

Målet er å gå i pluss innen 1999. Men Gro Myking opplyser at det ikke vil være aktuelt å legge ned etter bare et år dersom prosjektet skulle vise seg å ikke nå dette målet.

Se maten
Hakon-gruppens nettilbud, vil i motsetning til Rema, gi kundene muligheten til å se maten. Man vil kunne få se bilder av de aller fleste varene. I tillegg vil det være mulig å sette opp en fast handleliste, få oversikt over tidligere innkjøp, bla i kokebøker og i matleksikon.

Annonse