Hopp til navigasjon Hopp til innhold

«New Hverdag» i allianse

OSLO: Uken etter at multimediaselskapet New Media Science (NMS) slo seg sammen med Digital Hverdag, så melder selskapet at det vil inngå et tett samarbeide med tre ledende nettaktører i Norden.

Allerede i mai inngikk NMS et samarbeid med det svenske Netsolutions, og nå står danske Networkers og finske Satama Interactive for tur. Til sammen utgjør de det nye selskapet Nordic NetPartners AB. De fire selskapene har rundt 300 ansatte, og vil omsette for omlag 240 millioner kroner i år.

En europeisk gigant
Selskapet vil bli en gigant både på det nordiske nettmarkedet, og også i det europeiske. Formålet med samarbeidet er å kunne tilby løsninger for forskjellige land samlet.

– På den måten kan vi tilby våre kunder «One-Step-Shopping» for hele Norden, noe som etterspørres mer og mer, sier styreformann Johan Wall i Nordic NetPartners AB.

Målgruppen her er større internasjonale bedrifter.

Flere muligheter
– Vi arbeider allerede med flere internasjonale prosjekt. Alliansen gjør at vi kan betjene vår kunder bedre, både geografisk og når det gjelder kompetanse. Alliansen vil også bety at kan delta i forhandlinger som vi ellers ikke hadde blitt innbudt til, sier Erling Maartmann-Moe.

I styret i Nordic NetPartners AB sitter Tim Frank Andersen (Networkers), Kim Weckström (Satama Interactive), Johan Wall (Netsolutions) og New Media Science-gründer Erling Maartmann-Moe.