Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Norsk fusjon gir nettkjempe

TELEGRAM: Omsetningen blir på 55 millioner kroner i året og antall ansatte blir 75. Hva vi snakker om? Fusjonen mellom New Media Science og Digital Hverdag som gir en stor norsk nettkjempe.

Når disse to selskapene slår seg sammen blir de markedets klart største aktør. Konkurrerende selskaper som Mogul Media og Neo Interaktiv har omtrent halvparten så mange ansatte.

Size does matter
Og nettopp størrelsen på det nye selskapet er et poeng i seg selv. Administrerende direktør i New Media Science, Erling Maartmann-Moe, opplyser til Finansavisen at selskapet hans har blitt utelukket fra mulige kontrakter fordi selskapet har vært for lite. Dette blir det altså en endring på nå.

Bente Sollid, som i dag er administrerende direktør i Digital Hverdag, blir toppsjef i det nye selskapet. Maartmann-Moe blir direktør for forretningsutvikling.

Fant hverandre
Begge parter sier til Finansavisen at de hadde jobbet med flere alternativer for oppkjøp eller fusjoner før de fant hverandre. Kontakten mellom de to selskapene ble opprettet for en måned siden.