Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Butikker satser sterkt på data

TELEGRAM: NKL har på vegne av Forbrukersamvirket inngått en intensjonsavtale med ICL, der ICL skal levere en butikkdataløsning til Forbrukersamvirkets dagligvarekjeder.

Mer enn 1.000 butikker skal bytte til nytt system, og utskiftingen vil skje over en periode på fem år. Avtalen har et potensiale på 400 millioner kroner, opplyser ICL i en pressemelding.

Flere godkjente
ICL blir nå en av to leverandører godkjent for leveranse også til dagligvarekjedene. Det andre selskapet er Lindbak Data.

– Målet med å innføre en ny dataløsning i kjedene er å få et enhetlig, standard butikkdatasystem for hele Forbrukersamvirket, sier Torbjørn Skei, som er Konserndirektør for resultatområdene Kjededrift og Innkjøp Dagligvare i NKL i pressemeldingen.

Krav til kommunikasjon
Den nye butikkdataløsningen setter krav til kommunikasjon mellom butikkene, hovedkontorene til de respektive S-lagene, NKL, leverandører samt bank- og postvesen. Kommunikasjonen vil foregå både om natten og på dagtid mens systemet er i drift.

Totalløsninger til detaljvarehandelen et meget viktig satsningsområde for ICL på det internasjonale markedet.

Stikkord: Mobil