Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Norsk selskap på bøljan blå

OSLO: Programvareselskapet Gat-Soft melder at de hadde en omsetningsvekt på 71 prosent første halvår i år. Økningen skyldes i stor grad egne nisjetilpassete programmer.

Selskapets overskudd siste halvår skyldes økt salg av egne programmer. Tidligere ga salg av konsulenttjenester mest i kassa, men denne typen tjenester er nå redusert til 40 prosent av omsetningen.

I vinden
Gat-Soft satser på programmer for utvalgte nisjer. Selskapet har blant annet levert et program for turnusbehandling til offentlige og private bedrifter. Nå er det shippingbransjen som vies oppmerksomhet med programmet Ship O’Hoi.

– Lanseringen har gått bra, og responsen har vært over forventning. Dette programmet har vi stor tro til, sier salssjef Anita Saini Kallio. Hun sier til Internettavisen Telecom at selskapet omsatte for vel 2,5 millioner første halvår, og hadde en resultatgrad på respektable 31,6 prosent.