Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Rask taxi med nytt telefonsystem

TELEGRAM: Oslo Taxi lover kortere ventetid og mer effektiv drosjeformidling når de i løpet av året tar i bruk et nytt data- og telefonsystem. De nye sentralene vil koste mellom tre og fire millioner kroner.

taxikø
– Med nye telefonsentraler vil vi få en betydelig kortere kø i telefonene enn det vi har i dag, sier driftssjef Jan Bekkevold i Oslo Taxi.

Callsenter
Systemet som blir levert av Alcatel Distribusjon, vil gjøre det enklere å se hvem som ringer, hvor det ringes fra, og om det finnes en ledig bil i nærheten.

Alle telefonsentralene skal kombineres med et callsenter, som skal håndtere drosjebestillingene.

Egenutviklet
Oslo Taxi har selv utviklet dataløsningen, og fem sentraler skal plasseres på ulike steder i Norge. I løpet av året vil også andre distrikt få leie telefonsentraler og datasystem av Oslo Taxi.
Stikkord: Mobil