Annonse


Uholdbart for hovedflyplass

Etter åpningen i oktober vil 35.000 passasjerer reise med fly hver eneste dag til og fra vår nye og moderne hovedflyplass. Mange av disse vil sannsynligvis ønske å benytte ventetiden til å ta nødvendige telefoner. Men for de aller fleste vil ikke det være mulig – verken ved charter-åpningen 1. juli eller den offisielle åpningen 8. august.

Holder ikke
– Dette holder ikke mål. De involverte partene må nå fortelle oss hva de vil gjøre med situasjonen, sier Stalheim.

Han er ikke i tvil om folk flest har liten forståelse for diskusjonen mellom mobiloperatørene og Oslo Lufthavn. Direktøren i Forbrukerrådet mener det er rart at partene enda ikke har klart å bli enige.

Kommersiell flyplass
OSL er en kommersiell flyplass og skal være selvfinansiert. Stalheim mener likevel at det er grenser for hvordan de kan bruke sin maktstilling.

– Denne grensen kan det virke som om OSL nå er i ferd med å nå, sier Stalheim.

Annonse