Etter åpningen i oktober vil 35.000 passasjerer reise med fly hver eneste dag til og fra vår nye og moderne hovedflyplass. Mange av disse vil sannsynligvis ønske å benytte ventetiden til å ta nødvendige telefoner. Men for de aller fleste vil ikke det være mulig – verken ved charter-åpningen 1. juli eller den offisielle åpningen 8. august.
Holder ikke– Dette holder ikke mål. De involverte partene må nå fortelle oss hva de vil gjøre med situasjonen, sier Stalheim.Han er ikke i tvil om folk flest har liten forståelse for diskusjonen mellom mobiloperatørene og Oslo Lufthavn. Direktøren i Forbrukerrådet mener det er rart at partene enda ikke har klart å bli enige.Kommersiell flyplass
OSL er en kommersiell flyplass og skal være selvfinansiert. Stalheim mener likevel at det er grenser for hvordan de kan bruke sin maktstilling.– Denne grensen kan det virke som om OSL nå er i ferd med å nå, sier Stalheim.
Annonse