Arkiv

Annonse


NetCom frir til kvinnene

ArkivPå en pressebriefing tirsdag avslørte NetCom-direktøren noe av deres planer for sommerkampanjen. Nå skal nye målgrupper nås, og disse er primært kvinner og unge som ennå ikke har skaffet seg sin første mobiltelefon.

En av tre
En av tre er kvinner i NetComs kundeportefølje. Tallet økte med seks prosent fra januar til desember i fjor. Dette er tall internettavisen Telecom tidligere har fått fra mobiloperatøren. Informasjonssjef Gunnar Grythe mener å spore en klar trend at stadig flere kvinner velger mobiltelefon som kommunikasjonsmiddel.

Bare en av fire mobilbrukere er under 25 år hos NetCom. Det tallet vil de nå altså øke i løpet av denne sommeren

Utvikling
Mobiltelefonen har for lengst blitt å regne for allemannseie i Norge. Men det er ikke lenger siden enn at knapt 1 av 10 hadde mobil (1993) – mer eksakt: 8,5 prosent. Ved utgangen av 1997 hadde hele 4 av 10 nordmenn mobiltelefon. Mobilpenetrasjonen var 38,5 prosent. Adm. direktør Terje Christoffersen i NetCom tror man i overskuelig framtid vil øke dette tallet til nærmere 60 prosent.

Annonse


Glem krone-telefonen
NetCom ønsker heretter at det skal være et skille mellom mobiltelefon og operatør. Du som forbruker skal velge den telefonen men de funksjoner som passer deg – ikke den som er billigst fordi en av mobiloperatørene subsidierer prisene.

Derfor vil NetCom holde provisjonene til forhandlerne som selger mobiltelefoner med NetCom-abonnement nede – i sommer på 450 kroner per solgte mobiltelefon med abonnement. Det vil igjen medføre at man høyst sannsynlig ikke vil finne noen krone-telefoner i butikkhyllene i sommer.

Annonse