Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Økt prispress på teletjenester

GEILO: – Sammensmeltningen mellom tele- og dataindustrien gjør at telekombransjen i tiden fremover vil måtte konkurrere mot en veltrimmet databransje som har vært gjennom en rekke omstruktureringer de siste årene, sa adm. direktør Frode Haugli (bildet) i HP Norge under TeleForum 98 på Geilo nylig.

Haugli - HP
– Telekombransjen må som databransjen lære seg å leve med at prispresset aldri vil stilne, det er som å klatre i en vegg hele tiden. Det må alltid være fokus på de operasjonelle kostnadene.

Tar livet av egne produkter
Haugli fortalte at HPs printere nå har en gjennomsnittlig levetid på kun 36 uker før de “dumpes” i markedet. Den korte livssyklusen gjør at slaget allerede er tapt dersom uker går tapt i forhold til planlagt lansering av et nytt produkt.

Mer enn to tredeler av HPs omsetning kommer nå fra produkter som er introdusert de siste to årene. En suksess må aldri hvile for lenge av gangen. Det er derfor vi som må ta livet av våre egne produkter før andre gjør det. Suksess er en reise, ikke en endestasjon, sa Haugli.
Stikkord: Mobil