Ara Application har utstyrt EIC-serveren med kø og fordelingssystem som ruter innringerne til forskjellige kundebehandlere, avhengig av A-nummer, kundenummer eller meny-valg.
Når noen ringer, avleverer serveren en velkommen-melding, mens den kopler A-nummeret med kundedatabasen, slår opp i f.eks. SuperOffice eller Radar, og viser kundekortet på skjermen. Alternativt blir innringeren bedt om å taste kundenummer, før systemet slår opp i databasen.Alle slags meldingerDet integrerte talesystemet begrenser seg ikke til å lese opp menyer. Det kan også lese opp ordrestatus for kunder som taster inn sitt ordrenummer, eller lese opp e-posten til medarbeidere som ringer inn.EIC-serveren kan helintegreres med Internett og intranett, for kommunikasjon via telefon, faks, e-post, talepost, nett-telefoni eller chat. Alle inngående meldinger rutes til kundebehandlerens innboks i Microsoft Exchange, hvor de også kan koples med oppslag i kundedatabasen.
Annonse
EIC-serveren avleverer en rekke rapporter om kø, ventetid etc. – Fordi alt kjører på samme plattform, jobber vi nå med å kople telefoni-dataene med kunderegistret. Da kan vi også tilby rapporter om resultatet av samtalene og hvor stort salg som ble generert, sier Jergel.Fjernstyres
Callcenter-løsningen kan fjernbetjenes med java-klienten som er en del av Ara EIC. Med hjemme-PC, ISDN-linje og et intranett, kan en kundebehandler betjene systemet som om han satt foran skjermen på kontoret.– Løsningen gir større fleksibilitet, sier Viggo Jergel som presiserer at den samme java-klienten også kan benyttes til å fjernadministrere callcentret.
Annonse