Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Hjelp for datahjelpere

OSLO: Programvareleverandøren Remedy Corporation setter nå en ny standard for programvare beregnet for bedrifters supportapparat. Remedy Help Desk skal redusere kostnadene og øke effektiviteten rundt support.

I Norge benyttes Remedy Help Desk blant annet av Telenor Mobils supportsenter. Også andre teleoperatører som Tele2 og Telia benytter programvaren.

– Remedy Help Desk ivaretar alle funksjoner knyttet til support og kan tilpasses ulike organisasjoners behov. Programvaren har en høy skalerbarhet, det vil si at den kan benyttes av organisasjoner i alle størrelser, sier markedssjef Andrew Dawson i Remedy Corporation til ukeavisa Telecom Revy.

Markedsandel
Internasjonalt har Remedy Corporation mer enn 700 ansatte fordelt på ti kontorer over hele verden. I tillegg samarbeider de lokalt med utvalgte partnere. Remedy har på verdensbasis en markedsandel på 22 prosent. I Norge samarbeider Remedy Corporation med det Merkantildataeide selskapet Prosjekt Leveranse.

– Remedy Corporation er ekspert på produktet, i Norge er vi ekspert på kundene og kan tilpasse løsningene til kundenes behov, sier daglig leder i Prosjekt Leveranse Rolf Frydenberg.

Ingen konkurrenter
Han mener markedet for Help Desk-løsninger vil vokse med mellom 20 til 50 prosent i løpet av året.

– Fra 1996 og til i fjor mer enn doblet vi salget av denne løsningen og vi har ingen reelle konkurrenter i Norge i dag. Samtidig erkjenner stadig flere de mulighetene som ligger i et godt program for håndtering av alle funksjoner knyttet til support, sier Frydenberg.