I løpet av fem døgn skal det lages musikk, grafikk, websider og presentasjoner til et uttall av konkurranser.
ImprovisertArrangementet har vokst fra å være en improvisert møteplass for datanerder til en slags internasjonal bevegelse. Og dette kan bli «big business». Konseptet som nå blir drevet på heltid, er allerede eksportert til utlandet.– Den eksplosive veksten i antall deltakere gjør at vi i fremtiden må spre arrangementet til flere steder, sier Vegard Skjefstad, leder for årets arrangement.Fristed
– The Gathering er en sosial happening og et fristed for unge idealister, men flere av dem vil være morgendagens IT-sjefer og datautviklere, sier han.
Annonse
At næringslivet tar arrangementet på alvor, viser listen over «tunge» sponsorer. Fra å være en gjeng som brukte sparepengene sine til å kjøpe, låne og bygge datautstyr, blir teknikken nå levert av støttespillere som Telenor, Accton og i år IBM.
Annonse