Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telepost i startgropa

HANNOVER: 1. april vil Telepost lansere sine tjenester på det norske markedet. Innen september skal brukere i 5 europeiske land, samt USA, Canada og enkelte asiatiske markeder ta i bruk Teleposts tilbud om Internett-baserte konferanse-samtaler og universell postboks på Internett.

Konferansesamtaler skal bli den viktigste tjenesten fra Telepost når selskapet nå starter den kommersielle virksomheten. Det handler om å utnytte Internett, sammen med Teleposts egne noder rundt om i forskjellige land, for å gjøre det enkelt å sette opp konferansesamtaler, eller endre deltakerne i løpet av en slik samtale.

Ikke Internett-telefoni
– Dette er altså ikke en tjeneste basert på Internett-telefoni. Vi benytter Internett for å sette opp samtalen på en enkel måte, hvoretter våre noder kobler deltakerne opp mot hverandre via det vanlige telefonnettet. Dermed går man ikke glipp av noe når det gjelder samtalekvalitet, sier Hofstad.

1. april
– Vår norske node er på plass 1. April. Deretter kommer Danmark, Sverige, Storbritannia, Nederland og Tyskland. Hele forretningsmodellen er basert på at vi skal ha reelle inntekter i første halvår i år, sier han

Meldingssenter
Selskapets andre produkter er Telepost Message Center, en universell postkasse for e-post, voicemail, faxer, og lignende. – Det er mulig å samle e-post fra en rekke forskjellige adresser i denne boksen.

Man får tilgang til meldingssenteret via Internett-lesere, POP3 epost-klient eller telefoner fra overalt i verden. Dessuten lanseres TelePost CallMeNow, en «knapp» for Internett-sider som gir øyeblikkelig konakt med et selskaps call-center eller vanlige info-telefon.
Stikkord: Mobil