Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Rema-Reitans callcenter

OSLO: Under et NORTIB-seminar som tirsdag åpner i Oslo, skal lavprisgigantene El-kjøp og Rema 1000 fortelle sine call center-erfaringer. 70 deltakere er påmeldt, opplyser generalsekretær Bjørn Paulsen i NORTIB.

– Vi er spente på brukernes erfaringer. Det er første gang vi får førstehåndsberetninger fra de som har call centre i drift, og som kan fortelle hva som fungerer godt og dårlig, sier Bjørn Paulsen i NORTIB (Norsk Tele- og Informasjonsbrukerforening) til internettavisa Telecom.

El-kjøp og Rema 1000
Tirsdagens første foredragsholder er Bjørg Rustad fra El-kjøp. Hun vil ta for seg hvilke konsekvenser call center-løsningen har hatt for elektrogigantens organisasjon.

Deretter skal Ole Robert Reitan fra Rema 1000 på podiet. Da han nylig lanserte dagligvarekjøp via nett, faks og telefon, eksploderte trafikken og fikk infrastrukturen til å bryte sammen.

Fra Telenor til ARA
Onsdag skal leverandørene fortelle hva de har å by på.

– Det skal bli artig å høre hva Viggo Jergel fra ARA har å fortelle, sier Bjørn Paulsen. Jergel skal snakke om hvem som har ansvar for at call centrene fungerer. Konsulentselskapet ARA er dannet av utbrytere fra Telenor.

– Kanskje var det noe de ikke fikk gjøre i Telenor, som de kan gjøre nå, sier Paulsen og ønsker velkommen til seminar.

Stikkord: Mobil