Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Fremgang for NetCom

OSLO: Det går stadig bedre for NetCom og adm. direktør Gert Munthe (bildet). Selskapets foreløpige resultat for 1997 viser et underskudd på 186,6 millioner kroner, sammenlignet med et underskudd på 577,4 millioner i 1996. Dette er en fremgang på 391 millioner kroner.

Arkiv
NetComs omsetning steg i 1997 med 73 prosent til 1.714 millioner kroner.

Selskapets kundemasse vokste med 47 prosent i fjor. Ved årsskiftet hadde NetCom 417.477 abonnenter. Det tilsvarer en andel på en tredjedel av det norske GSM-markedet.

Antall ringeminutter har økt
Selskapet får nå utnyttet sitt landsdekkende mobilnett i langt større grad enn tidligere. Antall ringeminutter per kunde per måned har i snitt økt med 40 minutter til 133 minutter, opplyser informasjonssjef Gunnar Grythe i NetCom til Dagens Telecom.

Introduksjonen av betalingskort for mobiltelefon, NetCom kontant, har bidratt til å redusere provisjonskostnadene.

Nedgang for Klart Svar
Franchise-kjeden Klart Svar bidrar også sterkt til NetComs økonomiske fremgang i 1997.

Imidlertid har en nødvendig opprydning i kjeden medført et underskudd på 27. millioner kroner. Det er særlig kostnader i forbindelse med ekstraordinær nedskrivning av varelageret som trekker kvartalsresultatet ned.

Følg med!
Dagens Telecom vil i løpet av fredag formiddag komme tilbake med mere stoff fra NetComs pressekonferanse som begynner klokken 10.00.

Sett ett bokmerke på din nettleser – så har du rask tilgang til Dagens Telecom!

Stikkord: Mobil