Fremgang for NetCom

Arkiv

ArkivNetComs omsetning steg i 1997 med 73 prosent til 1.714 millioner kroner.

Selskapets kundemasse vokste med 47 prosent i fjor. Ved årsskiftet hadde NetCom 417.477 abonnenter. Det tilsvarer en andel på en tredjedel av det norske GSM-markedet.

Antall ringeminutter har økt
Selskapet får nå utnyttet sitt landsdekkende mobilnett i langt større grad enn tidligere. Antall ringeminutter per kunde per måned har i snitt økt med 40 minutter til 133 minutter, opplyser informasjonssjef Gunnar Grythe i NetCom til Dagens Telecom.

Introduksjonen av betalingskort for mobiltelefon, NetCom kontant, har bidratt til å redusere provisjonskostnadene.

Nedgang for Klart Svar
Franchise-kjeden Klart Svar bidrar også sterkt til NetComs økonomiske fremgang i 1997.

Imidlertid har en nødvendig opprydning i kjeden medført et underskudd på 27. millioner kroner. Det er særlig kostnader i forbindelse med ekstraordinær nedskrivning av varelageret som trekker kvartalsresultatet ned.

Følg med!
Dagens Telecom vil i løpet av fredag formiddag komme tilbake med mere stoff fra NetComs pressekonferanse som begynner klokken 10.00.

Sett ett bokmerke på din nettleser – så har du rask tilgang til Dagens Telecom!

Annonse
Annonse