Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor benekter avtale

OSLO: Telenor går nå ut og benekter Dagens Næringslivs (DN) oppslag om at fusjonsplanen mellom Telenor og Telia skal være klar. Pressetalsmann Dag Melgaard (bildet) hevder at oppslaget var en ren spekulasjon og må stå for avisens egen regning. DN mener at de har bombesikre kilder i forbindelse med oppslaget.

Melgaard, Dag NY
– Telenor kjenner ikke til noe møte fredag 13. februar, og kjenner seg heller ikke igjen i de enkeltheter som blir omtalt. De fleste av de enkeltheter som omtales gjelder spørsmål som skal avklares mellom eierne, og er således ikke gjenstand for de samtaler som føres mellom selskapene, skriver Melgaard i meldingen.

Samtalene fortsetter
Det faktiske forholdet er at det så langt ikke foreligger noen avtale, verken mellom eierne eller mellom selskapene, og at samtalene fortsetter, hevder Melgaard

Røykteppe fra Telenor
– Dette er et forsøk på å legge ut et røykteppe fra Telenors side. Vi står på vårt – jeg vet at våre kilder er bombesikre, sier redaktør Stig Grimelid i Dagens Næringsliv (DN).

Avisand?
I DN-oppslaget hevdes det at holdingsselskapet kommer til å hete «Lemon». Dette uttrykket betyr på engelsk «avisand» i journalistmiljøer.

Grimelid, Er DN blitt lurt av rykter og avisender i forbindelse med fusjonsprosessen til Telenor og Telia?

– Vi er ikke lurt. Av den grunn vil vi heller ikke dementere oppslaget. Jeg var selv til stede da vi søndag kveld kontrollerte våre kilder, sier Grimelid til Dagens Telecom.

Ingen konkrete kilder
Dagens Næringslivs svenske «søsteravis», Dagens Industri, hadde mandag et tilsvarende oppslag som den norske varianten. Det svenske oppslaget var skrevet av journalister i Dagens Næringsliv.

Heller ikke der kan de bekrefte Telenor/Telia-fusjonssaken i form av noen konkrete kilder.
Stikkord: Mobil