Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Misfornøyde med Telia

OSLO: Telias nye takster tvinger små internettleverandører i Sverige til å foreta store investeringer. Årsaken er at kundene ikke aksepterer høyere minuttkostnader, og operatørene må øke antallet egne modempooler.

Det nye takstsystemet til Telia i Sverige innebærer at alle samtaler utenfor eget retningsnummer er å betrakte som rikssamtaler, med en minuttkostnad som er langt høyere enn tidligere. Dette er ikke de svenske kundene villige til å betale.

Modempooler
De av Internettleverandørene som har økonomi til det investerer i egne riksdekkende modempooler. Dette medfører store ekstrakostnader, både i utstyr og driftskostnader, melder ComputerSweden.

For andre er det aktuelt å kjøpe telefonnummer av Tele2 eller en annen større leverandør. Prisen for såkalte virtuelle nummere, som har lokaltakst uavhengig avstand, har også gått opp. Noe som gjør situasjonen svært vanskelig for små operatører på det svenske internett-markedet.
Stikkord: Mobil