Dagny Stuedal forsker på Internett og Internettkultur ved Universitetet i Oslo. Hennes arbeider viser at surfing på Internett gjerne kommer i annen rekke for kvinnene, som først og fremst fokuserer på kommunikasjonen.
– Kvinner mer opptatt av e-post og interaktive kanaler som chat og MUD, enn surfing på web. Først når interaktiviteten øker, kommer kvinner på banen, sier Stuedal til Stavanger Aftenblad.– Jeg tror ikke weben er et godt salgstriks for å få flere kvinnelige brukere til Internett, sier Stuedal. E-post
Hun mener derimot e-post er veien å gå for de som ønsker å nå kvinnene på nettet:
Annonse
Stuedal får blant annet støtte fra Nina Furu, Internettredaktør i Hjemmenett og Det Nye.– Tradisjonelt jentestoff er chats. De tallene som har kommet fram har vært undersøkelser av sider laget av menn for menn, hevder hun overfor Stavanger Aftenblad.
Annonse