Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Paradoksal Alfa-påmelding

OSLO: Bedrifter fra det sentrale østlandsområdet dominerer sterkt i konkurransen «Den Gylne Alfa». blant de påmeldte bedriftene er hele 40 prosent fra Oslo-området. – Et paradoks, mener jurymedlem og «Internettguru» Gisle Hannemyr (bildet).

Hanemyr, Gisle
– Et av poengene med Internett er at man kan drive sin virksomhet ute i distriktene og allikevel oppnå den samme eksponeringen som de virksomhetene som ligger geografisk nærmere kunden. Distriktene bør utnytte mulighetene bedre, sier Hannemyr.

Prisen «Den Gylne Alfa» ble etablert i 1996 og fokuserer på nytteverdien av ny web-teknologi.

«Brosjyren» er ut
I årets konkurranse forventer Hannemyr å få se moderne nettløsninger som avspeiler mediets begrensninger og muligheter. Han mener interaktiv opplevelse og navigerbare weber vil være viktige elementer i konkurransen.

– Tiden da virksomheter var på nettet og presenterte informasjon i «elektronisk glansede brosjyrer» bør være forbi, sier Hannemyr i en melding fra Den Gylne Alfa 1997 .

Ikke for sent
Prisen for landets beste nettløsning deles ut i midten av mars. Påmeldingsfristen går imidlertid ikke ut før 31. januar 1998.

Microsoft, Cap Gemini, Digital og Computer Associates står bak konkurransen.