Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Grov bom fra Digilog

TELEGRAM: Internettselskapet Digilog anslo at deres omsetningen for 1997 ville bli 27 millioner kroner. Den totale omsetningen av annonser på Internett samme år er på 30 millioner kroner. Selskapet innser nå at beregningene var vel optimistiske.

Anslag selskapet hittil har kommet med for 1998 på 60 millioner kroner, er også etter all sannsynlighet en grov bom.

Mer edruelig
Adm. direktør Martin Eikeland innrømmer overfor Finansavisen at han har tatt feil, og sier at han nå vil være langt mer forsiktig med å gå ut med tall for neste års omsetning.

Digilogs forretningside er å dele ut såkalte «digi-points», poeng internettbrukere kan oppnå ved å lese reklame på selskapets hjemmesider.

Færre brukere
Digilog hevder nå å ha 20.000 brukere. Av disse kan bare 10.000 regnes som aktive brukere, melder Finansavisen.

Selskapets opprinnelige målsetning for året var på hele 50.000 brukere.


Relaterte artikler:
Mange surfer seg til Pizza
Tilbyr gratis surfing