Annonse


Janco tror på Internett

– Det stemmer at vi ikke har mer enn 100 abonnenter nå, sier administrerende direktør Lars Helgerud Andersen i Janco Multicom.

-Det lave antallet nettabonnenter skyldes ikke at tilbudet er dårlig, men at vi har valgt å holde en lav profil når det gjelder markedsføring. Vi har brukt mye tid på å integrere nettene, og har ikke villet gå ut før vi har gjort dette, sier Helgerud Andersen til Dagens Telecom.

Samarbeide
Janco Kabel-TV og Norkabel fusjonerte tidligere i høst. Nå vil selskapet gå ut med flere tilbud til markedet på nyåret. Mange av de interne nettene til Janco i Oslo er eldre og har ikke kapasitet til å overføre Internett og flere nye TV-kanaler.

Et mål for de nye tilbudene er å gi borettslagene en grunn til raskere å modernisere sine interne nett. Målet er at 40.000 abonnenter skal få oppgradert sine nett til neste år.

Annonse


Tro på markedet
Hvor mange av abonnentene som trolig vil motta Internett over nettet til kabelselskapet ønsker ikke Helgerud Andersen å si noe om.

– Vi har våre anslag og mål, men det er for tidlig å gå ut med disse. Vi har totalt 310.000 abonnenter i dag – fordelt på borettslag og enkeltabonnenter. Det er naturlig at vi starter opp med den basen, og vi mener selv at vi har så interessante produkter at vi kan vente vekst både når det gjelder antall abonneter og salg av tjenester.

Bygger ut
Også Telenor Avidi ønsker å satse på å levere Internett over kabel. Selskapet har hatt et begrenset forsøksprosjekt på Holmlia der et borettslag fikk muligheten for å teste ut Internett over kabelnettet.

Telenor kan i dag tilby Internett over kabel til 4.400 husstander i Oslo, men har planer om å utvide tilbudet i løpet av neste år:

– Vi kommer til å bygge ut Oslo-nettet gradvis, samt lansere tilbudet i en annen norsk by, sier Bjarne Skaar i Telenor Avidi til NTB.

Annonse