Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor betaler ISDN-hjelp

OSLO: Telenor lanserer mandag «gjør det selv-ISDN» i Oslo-området. Dermed kan telekunder med både to og flere tommeltotter selv installere ISDN i sin egen stue. Telenor påstår at de betaler utrykningen hvis du mislykkes.

– Hvis oppkoblingen ikke virker, eller den har dårlig kvalitet, vil Telenor betale utrykningen på samme måte som vi gjør ved feil, sier informasjonsrådgiver Anne Karin Augland i Telenor Privat til Dagens Telecom.

Må sjekkes uansett
– Ved åpningen av et ISDN-abonnement må vi også gjøre koblinger i Telenors sentral, dermed er det ikke sikkert at det er kundens feil hvis ISDN-linjen ikke virker som den skal, sier Augland.

ISDN-pakken kan ifølge Augland installeres på tre minutter pluss den tiden det tar å skru fast boksen i veggen. Det skal ikke være behov for tekninsk kompetanse «hos gjør det selv» kundene.

Kun ISDN
Kunden må ha ISDN-telefon for å ringe ut når den nye boksen er installert. Hvis et vanlig apparat skal benyttes må det installeres et eget adapter for dette.

– Dette «gjør det selv» tilbudet gjelder rene ISDN-bokser, for å få en boks med innebygget adapter for vanlige telefoner må du fremdeles bestille Telenor for å gjøre installasjonen, sier Augland.

Sparer tid
Leveringstiden er på mellom ti og 14 dager, mens leveringstid for ISDN med installasjon i dag er på nærmere seks uker i Oslo-området.

Telenor har nå mellom 50.000 og 60.000 ISDN-abonnenter. Det nye ISDN-tilbudet lanseres først i stor-Oslo, men vil utvides til hele landet hvis forsøket viser seg å bli vellykket.
Stikkord: Mobil