Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Tele2 øker i nettmarkedet

TELEGRAM: Den private teleoperatøren Tele2 nærmer seg nå 10.000 internettabonnenter, de fleste kundene har Tele2 rappet fra konkurrentene. Selskapet startet sin kampanje for tre uker siden.

Tele2 mener nå å ha mellom fire og fem prosent markedsandel av det norske internettmarkedet.

Over all forventning
– Salget i Norge har overgått våre kortsiktige målsetninger. På sikt har vi imidlertid et mål om å ta 25 prosent av det norske internettmarkedet. Med det tempoet vi har solgt til nå, virker dette målet realistisk, sier adm. direktør Kenneth Gustafsson i Tele2 Norge.

Tele2 vil fra nyttår tilby telefoni til privatkunder i Norge, selskapet har som mål å ta 10 prosent av hele det norske telemarkedet.

Øker prisen
I kampanjeperioden har kundene fått tilbud om et års Internettabonnement for 495 kroner. Fra 20 oktober er kampanjen over og da vil Tele2 øke prisen til 995 kroner for et år.

Kampanjen som pågår er startskuddet for salg av internettpakken Connect2internett i Norge. Det samme Internett-tilbudet er allerede solgt i 200.000 eksemplarer i Sverige.