Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Compaq-tegning (250)

Compaq med barnetegninger

OSLO: Compaq bruker barnetegninger i sin nye markedskampanje. Tegningene er utlånt fra Barnekunstmuseet, og ledsages av utsagn fra barn (eller reklamebyråer?).

Compaq-tegning (250)
«Mamma har en maskin som gjør henne megablid» står det under bildet til fem år gamle Ondrej Kainz fra Slovakia. Grunnen til at mamma er megablid er selvfølgelig at hun har en PC fra Compaq.

Kreativitet og teknologi
– Hvis barn får utvikle sin kreativitet på best mulig måte, lærer de seg siden å beherske teknikken bedre, sier daglig leder Angela Goldin på Barnekunstmuseet i Oslo.

Barnekunstmuseet har lånt ut barnetegninger til Compaqs høstkampanje, og håper på denne måten å kunne bidra med menneskelige og myke verdier inn i høyteknologiens verden.

Utfordring
– Barn har en egen evne til å fremstille komplekse ting på en enkel måte, og det er også noe av vår utfordring, sier markedsdirektør Asbjørn Søgstad i Compaq.