Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor-ansatte må flytte

OSLO: Ansatte ved Telenors Feilmelding og Kundeservice kan risikere å måtte flytte for å få ny jobb. Sluttavtaler og kompensasjon til ansatte som flytter er noen av løsningene Telenor vil tilby.

– Vi vil arbeide for å finne jobbalternativer lokalt, men kan nok ikke unngå at noen må flytte på seg for å få ny jobb, sier informasjonssjef Per Arild Meling i Telenor Konsernkommunikasjon Sør-Vest til Dagens Telecom.

Informasjonsmøter
Adm. direktør Stein Gustavsen i Telenor Privat har tirsdag holdt informasjonsmøte for de ansatte i Stavanger og Haugesund om hva som vil skje fremover. Den endelige beslutningen for omstrukturering av Kundeservice og Feilmeldingen er utsatt til slutten av oktober.

Stein Gustavsen reiser i ettermiddag videre til Trondheim for å holde informasjonsmøte for de ansatte der.

Streiken fortsetter
De 54 ansatte ved Feilmeldingen og Kundeservice i Stavanger og Haugesund fortsatte sine aksjoner tirsdag morgen utenfor Telenors lokaler i Stavanger. Ifølge Meling har også ansatte i Trondheim og Steinkjer satt i gang streikeaksjoner.

– Kundene våre må nok vente litt lenger på svar i dag. Det er stort sett Stavanger, Haugesund og Bergen som svarer på henvendelser på Kundeservice 140. Under de ansattes aksjoner er det bare Bergen som svarer, i tillegg vil noen kunder styres over til Telenor Bedrifts kundeservice, sier Meling til Dagens Telecom.
Stikkord: Mobil