Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Hele verden i ett Intranett

GENEVE: Global One skal ta opp konkurransen med Concert – og gjør det med et verdensomspennende Intranett-tilbud kalt Global Intranett, lansert på Telecom Interactive i Geneve tirsdag.

De siste par årene har den BT-dominerte Concert-alliansen, hvor også Telenor deltar, vært den raskest voksende leverandør av internasjonale tele- og data-tjenester til næringslivet. Dette er en situasjon som konkurrentene, som Global One og Unisource, i lengden ikke kan leve med.

Verdensomspennende
For å gjøre noe med dette, går Global One nå ut i aggressiv satsing på verdensomspennende Intranett-løsninger.

Dette er et helt nytt marked for alle aktører og en konsortiums posisjon i andre markeder spiller følgelig ikke så stor rolle.

2.550 byer
Global One sier de mener alvor: Global Intranett er fra starten etablert med frame relay-forbindelser til 35 land og med remote access-løsninger i 2.550 byer i alle verdensdeler.

Dermed kan multinasjonale selskaper etablere Intranett- eller Extranett-løsninger hvor de fleste ansatte og partnere kan få tilgang til felles ressurser via Web-browsere og vanlig, Internett-basert e-post.

Sikkerhet
Global One garanterer at brannmurer skal sikre meldinger og data som sendes over nettet, mens selskapets generelle erfaring innen drift av telenett skal gi tilgang 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

All kontakt med den enkelte kunde skal skje fra ett sted – og alle kostnader havner på én regning. France Telecom, Deutsche Telekom og Sprint skal ta seg av kundene i sine respektive markeder, mens markedsføring i resten av verden (inkludert Norge) skjer gjennom Global Ones datterselskaper.