Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telia og Cinet i posisjon

TROMSØ: Telia startet 26. august sin landsomfattende kampanje for å fortelle om hva de kan tilby norske bedrifter og telebrukere. De vil i samarbeid med Cinet holde seminarer i seks norske byer.

Startskuddet for kampanjen var i Tromsø. Her var det mange som ønsket å bivåne Telias til nå mest alvorlige fremstøt mot det norske telemarkedet. En fullsatt konferansesal på Scandic hotell i Tromsø fikk høre at Telia betrakter Norge som hjemmemarked.

Samarbeidet med Cinet gir Telia mulighet til å gå ut med totale tele- og dataløsninger. De kan samtidig bruke Cinets landsomfattende salgs- og serviceapparat.

Norge hjemmemarked
– At vi starter kampanjen i Tromsø, er for å vise at vi ser på hele landet som marked, sier bredbånd/ATM-ansvarlig Kaare B. Martinussen i Telia Norge til Dagens Telecom.

– Vi vil bygge et landsdekkende nett og ikke bare skumme fløten i det sentrale Østlandsområdet. Våre potensielle kunder er alt fra de som har behov for kommunikasjon til hjemmekontoret til konsern som Hydro og Statoil.

I Tromsø var det en høyest mangfoldig blanding av potensielle kunder blant publikum. Vi så blant andre representanter fra grupper som driver med telemedisin, en bokhandlerkjede, programvareutviklere, bedrifter som har spesialisert seg som leverandører av Internett-tjenester og vanlige telebrukende bedrifter.

Treffer bredt
Telia og Cinets fremstøt er lagt opp som kommunikasjonsseminar med foredragsholdere fra Telia, Telesafe, 3Com og Cinet.

– Vi har truffet bra med fremstøtet. Det vil avholdes seminar i seks byer spredt over hele landet. Vi har fått påmeldinger svært mange forskjellige typer bedrifter, sier Telias prosjektleder for marked, Michelle Chinnappen til Dagens Telecom.

Stikkord: Mobil