Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Reklamefolk må «oppdage» Internett!

OSLO: – Internett er foreløpig på prøvestadiet. Ingen norske reklamefolk tror helt på mediet som reklamekanal. Det er helt feilslått. Internett kommer snart til å ta over for det norske Postverket!

Seminar200pix
Dette sa en bastant Hans Geelmuyden (til høyre på bildet) fra informasjonsrådgivningsfirmaet Geelmuyden.Kiese under Dagens Telecoms internettseminar torsdag ettermiddag i Oslo.

– Det er faktisk så ille at selv mitt eget reklamebyrå i Geelmuyden.Kiese ikke har forstått at Internett er fremtidens reklamemedium. I dag har reklamefolkene i norske byråer kun tro på helsides annonser i Aftenposten som det store. Den norske reklamebransjen må i tide snu og begynne å legge om til annonser på Internett, sa Geelmuyden.

Informasjonsrådgiveren påpekte at han nå skulle rydde opp i eget hus. I løpet av september vil byrået skifte internettsider på grunn av at dagens sider er for lite interaktive.

Pål Roppen fra reklamebyrået JBR McCann (til venstre på bildet) poengterte at Internett gir de største utfordringene i dagens mediemarked. Roppen tok for seg markedføring på nettet ovenfor 70 fagfolk som deltok på internettseminaret. De fleste kom fra norske reklamebransjen, men også markeds- og informasjonsfolk fra tele- og IT-bransjen var tilstede.