Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NETnet biter Telenor i halen

BERGEN: NETnet og adm. direktør Børge Granli (bildet) overtok mandag World Calls kundebase på 200 bedriftskunder i Bergen og 30 i Oslo. Selskapet er dermed Norges nest største leverandør av utenlandssamtaler etter Telenor.

Arkiv
Mandag klokken 15.00 kunne Granli offentliggjøre overtakelsen på en pressekonferanse i Bergen.

Selskapet World Call sin kundebase består blant annet av store kunder som Kværner og Rieber.

Blir salgsselskap
– World Call har hatt et meget godt grep om Bergen siden de startet opp for tre år siden og vil fra nå av være et rent salgsselskap for NETnet, sier Børge Granli til Dagens Telecom.

Egen node
Fram til nå har de solgt automatisert call back-basert
telefoni, men disse kundene vil etter NETnet-overtagelsen bli konvertert over til «call true».

Dette vil skje gjennom egen node i Bergen og videre til NETnets bysentral i Oslo og ut i den store verden

Stor interesse
– NETnet har prøvesolgt i Bergen i i to uker. Interssen overstiger langt det vi har sett noe sted tidligere. 25 kontrakter er allerede signert i vestlandsbyen og fem er i drift, sier Granli.

Hemmelig overtakelsessum
Daglig leder i World Call, Knut Holeme Sulen, vil ikke ovenfor Dagens Telecom kommentere hva han får i kompensasjon av NETnet.

Han sier seg likevel fornøyd med overtagelsen og vil nå bruke all tid på å få ytterligere nye kunder inn i NETnet-systemet.

ABB-avtale
– Vi har også denne uken tegnet en avtale med ABB Instalasjon slik at de skal kvalitetsikre at alle instalasjoner i Bergen går bra på alle måter. Fra i dag av vil vi ha fem egne medarbeidere på i Bergen, sier Granli til Dagens Telecom.

NETnet har med oppkjøpet av World Calls kundebase over 1.350 kunder i Norge.

Stikkord: Mobil